15 Aralık 2011 Perşembe

Amatör Denizcilik Seminerleri

Sevgili Deniz/ Doğaseverler,
İzmir'den sizi sevgi ile selamlıyorum,

Rahmetli babam Yüksel HANHAN'ın deniz astsubayıydı. Bu nedenle denizcilik yaşamım dört/ beş yaşlarında başlamış oldu. 1970 lerin başında bana ve kızkardeşim Tijen'e yüzmeyi Merih ağabeyim öğretmişti. O zamanlar babamın görevi nedeniyle, İzmir Körfezi'nde askeri bir yasak sahanın içinde yer alan ( halen de öyledir) Uzunada'da oturuyorduk. Bir çocuk için cennetten bir parçaydı Uzunada. Bir denizcinin ilk işi yüzmekse, onu öğrendik, sıra balık tutmaya geldi. Onu da deniz tüfeğiyle balık vurmaya, pina çıkarmaya, tekne / yelken kullanmaya meraklı Merih ağabeyimin yanında staj yaparak öğrenmeye başladım. Bir yaz günü öğleden sonra Merih ağabeyimle lastik botumuzla açıldığımızı hatırlıyorum. Tüfekle balık vurmak için denize giren ağabeyim, benim çığlıklarımla bota gerisin geri gelmişti. Gördüğü manzara ; elinde kocaman bir çipura  ile Uluç, oltasını dolaştırmış ve "ben tuttum ben tuttum" diye sürekli bağırmaktadır. Bu ilk balık tuttuğum andı. Sonrasında ustalaşmaya başladık. İkinci ağabeyim Deniz ile bir askeri birlik iskelesinden tuttuğumuz balıklar ( istavritler, kupesler, kefaller, izmaritler ) babamın mesai arkadaşlarının dilinde idi. Onlardan bayağı övgü alıyorduk. 2-3 metrelik iptidai oltalarımızla kasa kasa balık tuttuğumuz zamanları hatırlıyorum.

Daha sonraları İzmir Karşıyaka'ya yerleştik. Ortaokul ve lise yılları çabucak geçti. Liseden mezuniyet sonrasında Deniz Harp Okulu sınavında başarılı olduğumu gazeteden öğrendim. Eş zamanlı olarak eski adıyla D.Z.K.K. Denizcilik Yüksek Okulu ve Eğt. Merk. K.lığı ( şimdiki adı İTÜ Denizcilik Fakültesi) nı kazandım. Üniversite sonucunu gazeteden öğrenmiştim. O zamanlar internet imkanı söz konusu değildi. Bu yeni durumda Heybeliada'ya giderek Deniz Harp Okulu'ndan ayrıldım. Güvercin gibi İzmir'e uçarak sevincimi ailemle ve sevdiklerimle paylaştım. 1987 yılında D.Z.K.K. Denizcilik Yüksek Okulu ve Eğt. Merk. Komutanlığı Güverte bölümünden "Uzakyol Güverte Zabiti " ünvanı ile mezun oldum.
  
1987- 1998 yılları arasında denizde Güverte Zabiti, 1. Zabit ve Kaptan ünvanlarında, birbirinden farklı tipte ticaret gemilerinde dünya limanlarının çoğunu gitme imkanım oldu. 1998-2007 yılları arasında ise İzmir'de bir denizcilik kursunun ortaklarından biri olarak binlerce gemiadamının ve yüzlerce amatör denizcinin yetişmesinde katkım oldu. 2004 yılında tanıştığım biricik eşim Arzu ile 2005 evlenerek  "yaşam gemimizde" birlikte yol almaya başladık. 2004-2007 yılları arasında da Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde yüksek lisansımı tamamladım. 2007 başı ile 2008 ortası arasında İzmir'deki konuşlu bir denizcilik şirketinde İnsan kaynakları müdürü ünvanında çalıştım. 2008 yılından beri Kıdemli Kılavuz Kaptan ünvanı ile İzmit Körfezi'nde kılavuz kaptanlık yapıyorum.

2008  yılının sonundan beri http://www.lemonsailingschool.com/ un düzenlemiş olduğu Amatör Denizci Seminerlerinde büyük bir zevkle eğitmenlik yapıyorum. Seminerlerimizde dört akşam boyunca ADB sınavına hazırlık çalışmaları yapıyoruz. Harita çalışmalarının yapıldığı 2. akşamın sonunda, katılımcıların yüzlerinden okuduğum ifade, bana denizcilik okulunda gördüğüm ilk harita dersindeki heyecanımı hatırlatıyor. Bu heyecana siz de ortak olmak ister misiniz?  

Karşıyaka Yelken'deki eğitim merkezine gelme imkanınız yoksa, makul sınırlar dahilinde biz size geliyoruz. Seminer gün ve saatlerini ihtiyaçlar doğrultusunda düzenleyebilme imkanına sahibiz.

Hadi ne duruyorsunuz denize açılın, sizi aramızda görmek istiyoruz .


Uluç HANHAN
uluchanhan@gmail.com
http://www.lemonsailingschool.com/

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa